XARRADA-DEBAT «MONOCULTIU TURÍSTIC A LA MARINA BAIXA: UNA QÜESTIÓ DE SOBIRANIA»

El proper dissabte 8 de juny a les 20h tindrem al nostre local una xarrada i posterior debat a càrrec del Col·lectiu Portell sobre  precarietat laboral, perdua d’identitat i sobirania, i la destrucció del territori que provoca el turisme massiu.
Des dels anys 60, el turisme ha engolit tota l’economia de la Marina Baixa, el seu territori i la seua comunitat. Hotels, urbanitzacions de luxe han colonitzat el territori i generat una amenaça sobre la viabilitat ecològica, econòmica i social dels nostres pobles.
Malgrat tot, la indústria turística ha aconseguit, fer-se amb el control polític i econòmic, i ha pogut generar un cert consens al voltant de la seua dominació. Consens basat en determinats mites que comencen a esquerdar-se.Precarietat, il·legalitats, destrucció del territori, bombolles immobiliàries i moltes altres conseqüències han sigut silenciades però comencen a ser impossibles d’ignorar.

Des del Col·lectiu Portell volem obrir el debat sobre els impactes de la indústria turística i per tant sobre el model de societat que volem als nostres pobles.

turismecollectiuportell